samla sig

Försöker samla ord för att skriva vad jag tycker. Om allt som vill få mig att spy och skrika och flytta till en annan värld, men också om röster som får mig att vilja vara kvar här för alltid. Men det är så mycket, det är så mycket som är fel. Det är REVA och strukturerna som står bakom, att stödet för SD hela tiden ökar, att maktpositionerna inte tar klimatKRISEN på allvar, att min fitta spelar roll, att en anses naiv och dum i huvudet om en säger att ökad ekonomisk tillväxt inte är positivt och jag tror att jag drunknar.

Men istället för att drunkna läser jag artiklar och blogginlägg, ser på youtubeklipp och letar organisationer som skriver/säger det jag tycker och gör det på ett mycket bra sätt. Here goezzz:

Bästa Beatrice Ask av Jonas Hassen Khemiri. Om rasism, samhällsförtryck och REVA som en förlängning av just det.

Jo. Du måste faktiskt flytta på dig. av Vian Tahir. Om att ständigt trängas undan vid anställningstillfällen pga kön/etnicitet mm även om kompetensen är precis lika.

Den enda berättelsen av Stina Oscarson. Om att inte ha friheten att tänka sina egna tankar och drömma sina egna drömmar.

Tänker att alla vi som tror på nåt annat än det som är måste engagera oss på det sätt som passar oss. Kanske SÅHÄR, eller skriv ett blogginlägg, gå med i en politisk organisation, sprid broschyrer/affischer, diskutera, håll ett tal. Säg ifrån. Ta hand om varandra.

3 svar

  1. Du har så rätt!! Sen jag blev aktiv i Ung Vänster i höstas har jag lärt mig så otroligt mycket som gör att jag nu känner att jag kan klä det jag tycker i ord. Vill fortfarande bli mycket mer kunnig, men ändå. Det känns så rätt också att engagera sig för det man vet är rätt.

    2013/03/14 kl. 09:38

  2. bästa, bästa, bästa Anna. Allt här är så oerhört bra och så oerhört viktigt och du är så bra som sprider och uppmärksammar. Vill mest lägga mig ner och skrika för att allt är så fel men sådant här gör allt så mycket ljusare, och du gör allt så mycket ljusare. tryggare. kram

    2013/03/14 kl. 15:47

  3. julia

    Åh vad jag blir inspirerad av dig Anna! Jag hoppas att du har det bra i Norge och fortsätter att engagera dig i det som är viktigt! Vi har vuxit i Grön Ungdom Kalmar och ska precis starta klimatkampnajen, heja heja! Ha det fint. Kram från Julia

    2013/11/25 kl. 18:22

Kommentera

