prestationsångest, sammanfattning, porträtt

Förutom allt annat jag är bra på finns det en sak som jag är väldigt bra på och det är att bygga nåtslags låtsasslott av prestationsångest inombords med tusentals rum, ett för varje område som jag måste vara precis bäst på. Jag har knappt målat på flera månader för att de idéer om vad jag vill måla som jag har är så storslagna att jag aldrig lyckas sätta dem i verket och däremellan tillåter jag inte mig själv att vara halvdan eller sämst så då blir det inget alls. Lite likadant gör jag med bloggen, fast jag lovade mig själv att jag inte skulle, och nu säger jag bara fuck the prestationsångest. Har nu målat massor av snabba fem-minutersteckningar i kol som inte blir särskilt bra men det blir ju i alla fall. Och det är ju bra i sig.

HUR SOM HELST.

Jag och min syster Lisa for på en snabbt påkommen resa till Budapest (tankegångarna innan gick över sms och lät ungefär såhär: lisa: vill du åka till budapest? jag: jaaaaaa! vart ligger det?? lisa: vet inte riktigt, men då åker vi!!!) Tyvärr tog jag bara dåliga mobilbilder och det blev inte mycket roligt att visa.

Förutom det har jag varit i göteborg med klassen och haft det gott på filmfestivalen mm, men mest har jag flytt verkligheten in i tv-serier och spenderat många dygnstimmar i min säng.

Idag har jag varit ledig så jag har bara varit hemma och ätit pannkakor och målat, bra dag. Det blev ett porträtt på fabulösa Moa:

Moa

(kepsen är silvrig fast det inte syns på fotot)

Gjorde även en version 2 i datorn som hyllning till hennes åtråvärda korvtights, vill ha dem:

Moa2

7 svar

  1. Ida

    Åh, fint ju!

    2013/02/13 kl. 21:14

  2. Haha va fint med korvarna^^

    2013/02/14 kl. 10:10

  3. Jag känner igen det där med prestationsångesten, själv hanterar jag den genom att ta allt jag gör väldigt oseriöst och det är inte heller så kul. Men så fort jag tänker att det jag målar är konst eller något seriöst så blir det inget alls.
    I alla fall, väldigt bra tolkning av väldigt bra korvtights och bloggare! Kul med uppdatering

    2013/02/14 kl. 14:40

  4. Känner verkligen igen mig i ångesten. Har skrivit om det lite för många gånger på bloggen också, haha. Men den äter en på något sätt. Tar ibland för stor del. Låter fint med Budapest också! Och jag gillar verkligen målningen. Otroligt häftigt, både med korvar och utan.

    2013/02/14 kl. 20:23

  5. Så himla kul att åka iväg på en spontan resa! Önskar att jag också kunde göra det. Eller det kan jag ju i och för sig. Åh..
    Riktigt snyggt porträtt också! Kände direkt igen henne! :)

    2013/02/14 kl. 22:07

  6. Bövel vad den översta var skitsnygg!

    2013/02/16 kl. 12:19

  7. Vanni

    du är så GRYM min vän! du målar som en gud! gött att du kommer ur prestationsångesten, känner igen mig i mycket av det du beskriver. Dock ligger du steget före mig, jag ser knappt motiv längre. Men men, allt går över och till våren kommer det kännas bättre. puss!

    2013/02/17 kl. 11:18

Kommentera

