jazz

Om jag någonsin dör (vilket med stor sannolikhet inte kommer hända, i alla fall inte under min livstid) vill jag ha en jazzig begravning. Där man firar att jag har levat istället för att sörja att jag har dött. Lite som jazz-begravningarna som ibland hålls i New Orleans trakten (och säkert flera andra ställen)(eller för den delen som Pauls begravning i Torka aldrig tårar utan handskar):

¡¡¡¡¡¡bra låt också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Och jag tänker att kanske är outrot på den här låten inspirerat av jazzbegravningar. Som ett glatt farväl på en låt om döden (för övrigt en av de bästa låtarna som finns).

 

4 svar

  1. Frida

    En riktig Paulbegravning vill jag också ha!

    2012/12/18 kl. 19:42

  2. Ja, åh!

    2012/12/22 kl. 16:23

  3. Hej! Jag bloggar på blogg.se och undrar om du, om du har tid och lust nu i julstressen att ge mig något tips på hur jag som är extrem amatör när det gäller bloggdesign hade kunnat få en portfolio i min blogg. Alltså syftet är att man ska kunna se min konst på ett betydligt lättare sätt. Jag tycker du har det väldigt bra här på din blogg så det är därför jag frågar. Men samtidigt kanske jag kan för lite för att det skulle vara möjligt. Älskar din konst, verkligen älskar! Just nu har man lite för lite pengar, men någon gång ganska snart skulle det kunna vara så att jag är intresserad av att köpa någon av dina målningar. Vad tar du för de ungefär? Förstår som sagt om du kanske varken har lust eller tid att svara, men skulle bli väldigt glad! ;)

    2012/12/22 kl. 16:33

    • hej fina! tack för dina ord!! det här med portfolio är en sån sak som kan vara väldigt simpel så länge man bygger det på rätt sida, men när jag tidigare bloggade på blogg.se hittade jag aldrig en sådan funktion. på wordpress, som jag bloggar på nu, finns det dock en galleri-funktion som gör att det är väldigt lätt att göra portfolios. annars är ju ett alternativ att skapa en tumblr-sida (som jag har här: http://afrantzien.tumblr.com) och länka till från bloggen. det är också väldigt enkelt, bara att välja ett lämpligt tema!

      ang. vad bilderna kostar är det väldigt olika, främst beroende på storlek. men det kan vara mellan 1000 och 3000 för de flesta!

      kram!

      2012/12/22 kl. 23:49

Kommentera

